سفارش تبلیغ
صبا ویژن

DNS را هک کنید تا سرعت اینترنت خود را افزایش دهید

در محیط ویندوز، راه‌های زیادی برای افزایش سرعت اینترنت وجود دارد. اکنون می‌خواهیم روش ساده‌ای برای هک کردن DNS به ‌شما آموزش دهیم تا به‌طور معجزه‌آسا سرعت مرورگر شما افزایش یابد. ابتدا باید یادآوری شود زمانی که سرعت اینترنت پایین است، تنها چیزی که موجب خشم ما می‌شود، شرکت سرویس‌دهنده (ISP) است، اما همیشه مشکل از سرویس‌دهنده نیست. در برخی مواقع، مشکل از DNS ما است. بنابراین، ابتدا اجازه دهید قبل از این‌که روش افزایش سرعت اینترنت را مطرح کنیم، مواردی را درباره DNS یادآوری کنیم.

DNS چیست؟
DNS (سیستم نام‌گذاری دامنه) سرویسی است که نام دامنه شما را به نشانی‌های IP تبدیل می‌کند. نام دامنه اغلب حروف الفبا است تا یادآوری آن‌ها برای ما ساد‌ه‌تر باشد، اما در واقعیت، اینترنت بر اساس نشانی‌های IP کار می‌کند. DNS نام دامنه را در هر اتصال، به نشانی IP متناظر تبدیل می‌کند. یک سرور DNS می‌تواند از سایر سرور‌ها درباره تبدیل نام یک دامنه مشخص به نشانی IP متناظر سؤال کند تا در نهایت IP متناظر مشخص شود. کامپیوتر‌ها و سایر دستگاه‌ها از نشانی IP به‌منظور مسیریابی ترافیک داده استفاده می‌کنند. این کار مشابه شماره‌گیری تلفن مورد نظر و برقراری ارتباط با یک شخص است. DNS نظیر یک اپراتور هوشمند عمل می‌کند و DNS شما این وظایف بزرگ را مدیریت می‌کند.

یک سرویس جایگزین DNS چگونه سرعت مرورگر شما را افزایش می‌دهد؟
همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، همیشه مقصر اصلی سرعت پایین اینترنت شرکت سرویس‌دهنده نیست، بلکه گاهی مشکل از DNS است. پس چرا از سرویس جایگزین DNS استفاده نکنیم؟ اکنون به‌کارگیری یک سرویس DNS عمومی و رایگان را آموزش خواهیم داد که به کامپیوتر شما می‌گوید از این سرویس به‌جای سرویس درنظر گرفته شده توسط ISP استفاده کند و همچنین به شما کمک کند با سرعت بالاتری از مرورگر خود بهره ببرید.

چگونه با هک کردن DNS سرعت مرورگر وب را افزایش دهیم؟
برای دسترسی به اینترنت با سرعت بیش‌تر، به شما سرویس OpenDNS را معرفی می‌کنیم. OpenDNS یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های DNS است که برای ارائه یک روش جایگزین به کاربرانی به‌کار می‌رود که از سرویس DNS کنونی خود راضی نیستند. با به‌کار بردن مراحل زیر، قادر خواهید بود به کامپیوتر فرمان دهید به‌جای سرویس DNS که ISP برای شما فراهم می‌کند، از سرور‌های DNS مربوط به OpenDNS استفاده کند.

گام نخست:
برای داشتن مرورگری با سرعت بیش‌تر و با استفاده از OpenDNS ابتدا Control Panel را باز کنید.

گام دوم:
به قسمت Network and Internet Option بروید.

گام سوم:
روی Network and Sharing Center کلیک کنید.

گام چهارم:
روی Internet Connection کلیک کنید و به قسمت Properties بروید.

گام پنجم:
از Properties ،Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) بگیرید.

گام ششم:
اکنون نشانی زیر را انتخاب کنید تا به اینترنت با سرعت بیش‌تری دسترسی پیدا کنید:

• Preferred DNS server: 208.67.222.222
• Alternate DNS server: 208.67.220.220

اکنون می‌توانید از سرورهای OpenDNS استفاده کنید که سرعت مرورگر شما را افزایش خواهد داد. به‌منظور را‌‌ه‌اندازی IPv6، از Properties ،Internet Protocol Version 6 م(TCP/IPv6) بگیرید و نشانی‌های سرور DNS زیر را انتخاب کنید:

• Preferred DNS server: 2620:0:ccc::2
• Alternate DNS server: 2620:0:ccd::2

توجه داشته باشید که استفاده از OpenDNS علاوه بر افزایش سرعت اینترنت، مزایای دیگری نیز خواهد داشت. غالباً در شرایطی که سرور DNS شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنت به شما با مشکل مواجه شود، دیگر قادر به اتصال به اینترنت نخواهید بود، اما با استفاده از OpenDNS حتی اگر سرور DNS مربوط به ISP شما از کار بیفتد، می‌توانید همچنان در اینترنت به جست‌وجو بپردازید.